Word 2007 - "nie można wykonać polecenia, ponieważ..."
ghospore
2008-11-10 08:26:02 UTC
Posiadam pakiet Office 2007 dla urzytkowników domowych. Nagle Word się popsuł
- przy otwieraniu jakiegokolwiek dokumentu pojawia się komunikat:

"nie można wykonać polecenia, ponieważ okno dialogowe jest otwarte. Kliknij
przycisk OK, a następnie zamknij otwarte okna dialogowe, aby kontunuować".

Jak klikne OKEJ to dokumentu nie można ani edytować, ani zapisać! Dostępna
jest tylko opcja Drukuj i Otwórz.

Przeinstalowałem cały pakiet - nie pomogło.

Nie mogę się dodzwonić, do żadnej pomocy Microsoftu. Proszę o pomoc.
Łukasz
mstest
2008-11-12 10:37:29 UTC
Witam,

prosze wykonać poniższą instrukcję:

Usuniecie z Rejestru kluczy związanych z pakietem Office
a) Kliknij przycisk Start, a następnie kliknij polecenie Uruchom.
b) W polu Otwórz wpisz polecenie regedit, a następnie naciśnij klawisz
ENTER.
c) Usuń następujące klucze Rejestru:

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Office
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office

uruchomić Word 2007
skonfigurowac pakiet od nowa (może byc potrzebna płyta z office lub klucz
produktu).

Pozdrawiam
Łukasz Sołtyk

Specjalista ds. Pomocy Technicznej
Pomoc Techniczna Microsoft

http://support.microsoft.com

// Uprzejmie proszę o nie wysyłanie zapytań bezpośrednio na mój adres email.
Zapytania takie pozostaną bez odpowiedzi, gdyż adres ten nie jest
monitorowany. //
Łukasz
ghospore
2008-11-13 19:43:29 UTC
Witam,

Dziękuje bardzo za podpowiedź.

Wykonałem czynności zgodnie z instrukcją, usunąłem podane klucze z rejestru.
Niestety problem pozostał bez zmian!!! Czy można zrobić coś jeszcze, czy
czeka mnie reinstalacja systemu?

pozdrawiam
Łukasz
Witam,
Łukasz
mstest
2008-11-14 12:48:17 UTC
Witam,

prosze odinstalowac ewentualny program antywirusowy (jeżeli są uninstallery
programu takich proszę użyć)

przetestować działanie

poniżej instrukcja jak przeinstalowac Office na komuterach z windows XP lub
Vista:

Deinstalacja pakietu Office 2007 na Windows XP

Aby odinstalować pakiet Office 2007 i wszelkie autonomiczne produkty Office,
które mogą być obecne na komputerze, proszę wykonać następujące kroki:

Krok 1. Odinstalowanie pakietu Office poprzez Panel Sterowania

a) Kliknij przycisk Start, wskaz polecenie Ustawienia, a następnie kliknij
polecenie Panel sterowania.
b) Kliknij dwukrotnie ikonę Dodaj/Usuń programy.
c) Na liście aktualnie zainstalowanych programów kliknij pozycje Microsoft
Office 2007 .
d) W systemie Windows XP kliknij przycisk Usuń.
e) Kliknij przycisk Tak, aby potwierdzić deinstalacje.
Powtórz kroki od c). do e). dla wszystkich autonomicznych produktów Office,
które zainstalowano na danym komputerze.

Krok 2 . Usuniecie folderów pakietu Microsoft Office

a) Uruchom Eksploratora Windows.
b) W menu Narzędzia kliknij polecenie Opcje folderów (lub kliknij polecenie
Opcje folderów w menu Widok), a następnie kliknij kartę Widok.
c) Kliknij, aby zaznaczyć pole wyboru Pokaz ukryte pliki i foldery (lub
kliknij, aby zaznaczyć pole wyboru Pokaz wszystkie pliki), a następnie
kliknij przycisk OK.
d) Usuń następujący folder:
C:\Program Files\Microsoft Office
e) Znajdź i otwórz następujący folder (jeśli istnieje):
C:\Documents and Settings\All Users\Dane aplikacji\Microsoft\OFFICE\DATA
f) Usuń następujące pliki (jeśli istnieją):
• Data.dat
• Data.bak
• Opa11.dat

Krok 3. Usunięcie plików.TMP

a) Zamknij wszystkie uruchomione programy i ponownie uruchom komputer.
b) Kliknij przycisk Start, a następnie kliknij polecenie Uruchom.
c) W polu Otwórz wpisz polecenie %temp%, a następnie kliknij przycisk OK.
d) Naciśnij klawisze CTRL+A, aby zaznaczyć wszystkie pliki, a następnie
naciśnij klawisz DELETE, aby wyczyścić zawartość domyślnego folderu Temp.
UWAGA: Nie można usunąć plików, które są używane przez aktualnie uruchomione
procesy.

Krok 4. Zmiana nazwy folderu Config.msi
a) Uruchom Eksploratora Windows.
b) Zmień nazwę folderu Config.msi na Config.old. Jest to folder znajdujący
się zwykle w katalogu głównym dysku C: (na przykład C:\Config.msi).

Krok 5. Usuniecie z Rejestru kluczy związanych z pakietem Office
[...]

Deinstalacja pakietu Office 2007 na Windows Vista

Krok 1. Odinstalowanie pakietu Office poprzez Panel Sterowania

a) Kliknij przycisk Start, wskaz polecenie Ustawienia, a następnie kliknij
polecenie Panel sterowania.
b) Kliknij dwukrotnie ikonę Programy i Funkcje
c) Na liście aktualnie zainstalowanych programów kliknij pozycje Microsoft
Office 2007 .
d) W systemie Windows Vista kliknij przycisk Odinstaluj.
[...]

C:\ProgramData\Microsoft\OFFICE\DATA
f) Usuń następujące pliki (jeśli istnieją):
Opa12.dat
Opa12.bak

Krok 3. Usuniecie z Rejestru kluczy związanych z pakietem Office

Post by mstest
[...]
Witam,
Łukasz
ghospore
2008-11-14 19:36:01 UTC
Witam,

Niestety dalej nic. Odinstalowałem Nortona Antywira, zrobiłem wszystko tak
jak w instrukcji (oprócz zmiany nazwy pliku config.msi - bo takiego u siebie
nie znalazłem. Czy jest jeszcze jakieś wyjście???

pozdrawiam i dziękuje za pomoc
Łukasz
Post by mstest
[...]
Witam,
Łukasz
Daniel Stawicki
2008-11-25 14:10:30 UTC
A sprawdz dzialanie office na nowym profilu w systemie windows.
czyli utwoz nowego uzytkownika w windows.
--
-------------

Daniel Stawicki

Post by mstest
[...]
Witam,
Łukasz
JLynx
2012-03-02 07:49:03 UTC
http://forum.idg.pl/word-nie-mozna-wykonac-polecenia-poniewaz-okno-dialogowe-jest-otwarte-t211969.html

"Ku mojemu zdziwieniu po reinstalacji-zaktualizowaniu pakietu i po kilku
dniach używania-przy "otwórz" z menu start, jak i trybie awaryjnym
Word'a program uruchamia sie bez komunikatu. Tymczasem komunikat
występuje zawsze przy utworzeniu na pulpice "nowy" , przy otwieraniu
dokumentów z biblioteki Dokumenty itp.
Co ciekawe:zauważyłem, że przy tworzeniu z menu kontekstowego "nowy" na
pulpicie obok komunikatu błędu Worda, przy próbie utworzenia również
obrazka Corela otrzymuje komunikat:"Wystąpił błąd podczas zapisywania
właściwości"Autorzy" w pliku"Nowy Corel Photo Paint". A więc czy to
przypadkiem jest nie wina Office a OS Windows? Pozdrawiam.

Metodą prób i błędów i analizy tego co instalowałem przed
wystapieniem problemu doszedłem, że błąd wywołuje Program Norton IS
2012 i jego włączona funkcja automatycznego skanowania dokumentów MS
Office.
[Norton/ustawienia/skanowanie komputera/automatyczne skanowanie pakietów
Microsoft Office.]
Po wyłączeniu skanowania ?wszystko wraca do normy.
Teraz tylko kwestia, czy wyłączenie tej funkcji ma znaczenie dla
bezpieczeństwa?"

U mnie to zadziałało.
----
Wysłano z serwisu www.outlook.pl